Skip links

Kdo je to influencer

Dříve se mluvilo o tzv. blogerech a youtuberech, dnes se neobejdeme bez influencera.

Jedná se o uživatele internetu, který pomocí svých příspěvků na sociálních sítích ovlivňuje chování ostatních uživatelů.

Může se jednat o kohokoliv, kdo má přístup k internetu. Nemusí to být pouze slavná osobnost, herec nebo zpěvák, ale i ,,obyčejná“ holka, která přispívá na instagram nebo učitel angličtiny, který na sociální příspěvky přidává vzdělávací obsah. Velký vliv dokáže velké věci.

Reklama je drahá a někdy nebývá účinná. Influencer marketing je nový způsob, jak ovlivnit velký počet lidí a snadněji propagovat nové zboží či služby. Influenceři si obsah (fotky, videa) často tvoří sami, neutratíte tak miliony za reklamu v TV nebo staticíce za bilboardy.

Jak vzniká influencer?

Influencer má svůj vlastní kanál na sociálních sítích, skrze který komunikuje se svými fanoušky. Influencer není populární hned od začátku.

Svůj stálý okruh příznivců si buduje v podstatě od nuly. Právě stálou komunikací, postování nových fotek, videí a vytvářením nových instastories z každodenního života.

Fanoušci nahlíží do soukromí influencera, postupně si ho oblíbí a nakonec chtějí to, co má jejich oblíbený influencer a tím celý koloběh začíná.

Na jakých sociálních sítích influenceři působí?

Mnoho influencerů funguje na několika sociálních sítích současně a na každé sdílí jiný obsah, takový, který je pro danou síť klíčový.

Níže si naznačíme několik nejznámějších sociálních sítí a co je na nich možné ukázat.

Facebook: fotky, videa, statusy, GIFY, Facebook stories

Instagram: fotky, videa, instastories, instastories s přidaným odkazem na web (nad 10 tisíc sledujících)

YouTube: videa, statusy, hlasování, fotky, YouTube stories

Twitter: fotky, videa, statusy

Tik Tok: videa o délce 15 sekund

Pinterest: fotky

LinkedIn: statusy, fotky, sdílení článků

Jak spolupráce s influencery funguje?

Firma chce propagovat produkt nebo službu. Vybere si cílovou skupinu, kterou chce oslovit a potom najde influncera, kterého taková cílová skupina sleduje.

Spolupráce následně funguje buď formou barteru, kdy influncer udělá propagaci zdarma výměnou za produkt.

Takový způsob spolupráce můžete očekávat u influencerů s počkem sledujících do 10 tisíc.

Další forma je placená propagace, kdy firma poskytne influencerovi produkty zdarma a navíc mu za propagaci zaplatí.

Kolik stojí spolupráce s influencery?

Neexistuje jednotný ceník.

Ceny jsou velice individuální a pohybují se od 3 000 Kč do 100 000 Kč za příspěvek. Záleží na konkrétním influencerovi, jaké ceny si nastaví. Obraťte se na nás.

S influencery spolupracujeme dlouhodobě a vyjednáme ty nejlepší podmínky pro Vaši kampaň.

Pokud si spolupráci s influencery chcete domluvit sami, podívejte se na náš článek ,,Jak vybrat správného influencera„, ve kterém Vám poradíme, na co si dát pozor.